Wij zoeken een nieuwe instructeur

Ons internationaal rijschool concept is een groot succes in Maastricht en omgeving. Nu willen wij onze diensten uitbreiden naar de regio Parkstad (Heerlen en Sittard). Ben je gekwalificeerd (WRM-certificaat categorie B) en enthousiast om (internationale) leerlingen te coachen en wil je je carrière een boost geven in een internationale richting, dan zijn wij op zoek…

Lees verder!

lading zekeren

Waarom lading zekeren écht essentieel is

Ik hou me al ruim 2 decennia bezig met het onderwerp Lading zekeren, om precies te zijn sinds 1998. Mijn interesse ontstond vanuit onvrede. Een chauffeur was betrokken bij een ernstig ongeval en kreeg toen de schuld van het ongeval. Bij dit ongeval was de lading van het voertuig gevallen en de Verkeersongevallen Analisten vonden…

Lees verder!

Defensief rijden, wat is het

Meer dan 95% van de verkeersongevallen wordt veroorzaakt door menselijk gedrag. De ongevallen zijn vaak als gevolg van afleiding, slechte rijtechnieken, maar ook van asociaal rijgedrag. Als iedereen een defensieve rijstijl zou hanteren, dan daalt het aantal ongevallen ongetwijfeld.   De definitie van defensief rijden Defensief rijden betekent letterlijk: het rijden met focus op het…

Lees verder!

rijbewijs maastricht

Toet toet, hatsjoe!

Iedereen die op ten duur een leeftijd van 18 bereikt (en tegenwoordig zelfs jonger), krijgt ermee te maken: de fiets die je al die voorafgaande jaren te vriend is geweest, inruilen voor een auto. Althans, dat is het doel. Want op de weg zie je allerlei rijlesauto’s die jou triggeren om ook te beginnen met…

Lees verder!

Veilige rijlessen maastricht

Grote stijging aantal verkeersdoden in Nederland

In totaal kwamen vorig jaar 678 mensen om het leven in het verkeer, dat is ongeveer11 procent meer dan in 2017. Terwijl het kabinet druk bezig is met plannen om het aantal verkeersdoden te verminderen, is er toch een forse stijging ontstaan. Er is echter niet één verklaring voor deze stijging volgens verkeersdeskundige Ruud Hornman.…

Lees verder!

cbr examen

Chauffeurs thuis door chaos bij CBR

Dit artikel is 1 op 1 overgenomen van de Limburger (05-01-19): Door een nieuw automatiseringssysteem bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) zaten vorig jaar zoʼn 1200 professionele chauffeurs noodgedwongen een tijd werkloos thuis: hun rijbewijs kon niet op tijd worden verlengd. DOOR TON VOERMANS Iedere beroepschauffeur moet om de vijf jaar medisch gecontroleerd worden voordat…

Lees verder!

wachtrij rijexamen

VOORTAAN 6 WEKEN WACHTEN VOOR RIJEXAMEN NA INGREEP

Originele auteur Marinde Hurenkamp van Seven Day   ‘Stop er maar mee. Dit lijkt nergens op.’ Het gebeurt steeds vaker dat een rijexaminator dat zegt. De kandidaat mag dan rechtsomkeert maken naar de parkeerplaats, waar het examen begon. Nu mag je nog na twee weken opnieuw examen doen. Vanaf 29 oktober moet je zes weken wachten voordat…

Lees verder!

rijbewijs maastricht

Enorme verschillen in kosten rijbewijs wereldwijd, van 2 tot 3000 euro

Auteur Verkeerschoolvandaag.nl Wereldwijd zijn er enorme verschillen in de kosten voor het halen van een rijbewijs. Van een paar tientjes, tot honderden of duizenden euro’s. En, doordat er geen universele standaarden zijn voor het behalen van een rijbewijs, is het in sommige landen een peulenschil om het rijbewijs te halen, terwijl er in andere landen…

Lees verder!

RSS Rijschoolvandaag.nl nieuws

RSS wegvervoer | NT

  • ‘We moeten snel af van de Tesla-files bij het opladen e-truck’ juni 14, 2021
    H.N. Post en Zonen uit Pijnacker rijdt sinds april dit jaar met een 50 tons elektrische truck. Ze zijn daarmee een van de eersten in Nederland die met elektrische vrachtwagens rijden. Maar hoe effectief is het elektrisch rijden eigenlijk? Is het al zinvol? Want de ACEA rapporteerde vorige week nog dat de Europese infrastructuur voor […]
    Bart Pals
  • Wegtransporteurs zien een stap naar het buitenland wel zitten juni 9, 2021
    Ruim een derde van de Europese wegtransporteurs denkt erover om uit te breiden met een of meer vestigingen in het buitenland. Dat doen zij niet alleen omdat ze kansen zien voor hun business, maar ook vanwege de toenemende regeldruk vanuit Brussel. De nieuwe eisen vanuit het EU-Mobiliteitspakket dwingen vervoerders om de afstand waarover zij hun […]
    Erik Verheggen